SLIDE1

Sunday, August 26, 2012

Tips Hilangkan Jerawat dan Parut Jerawat dengan mudah dan murah.


JERAWAT!!! (jerit anoying!)
itulah respon kalau jerawat detected mencemari muka.
semua orang xsuka dengan kehadiranya especially wanita (tulen mahupun x)
hipokritlah kalau ade antara korang kata
"i love my pimple.. ohhh my acne miss you."
maksudnya.. xlama la tu..

Klik Update Terbaru: Episode 2 Jerawat

begitu juga saya yang dilahirkan dengan kulit muka bukan dikalangan superstar ini..
masalah jerawat membelenggu diri saya..
tumbuh disekitar muka dan menjadi tumpuan orang ramai.

Ohh Demm!!
penah terpikir baik pakai purdah.

mari saya pertontonkan secara ekslusif
'before and after'
cewahhh.. macam iklan!




"Jijik kan? Anoying Kan? Geli Kan? Mcm Kulit Katak Kan?"
disaster yang perlu ditanggung oleh saya suatu ketika dahulu..
alhamdulillah, syukur kerana kini tidak lagi..


kulit wajah terkini

CERITANYA BERMULA DISINI

kulit saya normal mcm gadis2 yang lain,
sebulan sekali akan naik jerawat dikawasan T-zon
waktu diploma seriously masalah jerawat xserious.
malahan memag xparticular dalam bab penjagaan kulit, sehinggakan
cuci muka guna sabun mandi je.. mujur xguna sabun basuh baju.
heheheh

sehingalah meningkat ke alam Degree
suasana berubah..
every month jerawat naik macam cendawan tumbuh..
kawan2 tak perasan sebab saya cut rambut depan.. frindge ala2 justin bieber diawal kemunculan.
sungguh disaster..


saya xtau apa yang xkene
namun sepanjang saya duduk di Kota Bharu Kelantan,
saya begitu sensitif dengan air..
kalau saya mandi.. sabun anti bacteria wajib digunakan..
kalau x kulit saya akan berbji-biji dan seakan akzeme. (xsure ejaan)..
bukan nak kata air disana kotor, tapi sintom2 ni hanya berlaku disana.

jerawat naik mendadak mungkin disebabkan faktor air,
dan juga asap asap kenderaan disepanjang perjalanan ke kelas.
bayangkan, tengah2 berjalan, berpeluh dan bendasing serta asap hitam kenderaan melekat dimuka..
Ohh god!! satu disaster bagi saya..
nak nak lagi saya yang xsuka guna payung atau sunblok..
memang sepanjang di kelantan kulit saya hangus..
Sun Burn
dan Kusam.
sungguh kecewa melihat diri sendiri di cermin 
tiap-tiap hari saya mengunakan alternatif lemon dan limau nipis,
namun masih tidak berjaya


sangat menyedihkan..

sehinggalah saya tekad!
tekad!
dan Tekad!

saya gunakan krim malam natasya
"Hanya Krim Malam"
sebab saya tahu kandungan bahan kimia dalam produk ini sangat kuat serta mampu mengikis kulit.
dalam tempoh masa sebulan saya pakai krim malam ni.. saya berpuas hati dengan hasilnya..
namun saya xsuka. bila muka saya kelihatan mengelupas dan seakan ular yang bersalin kulit..
ton kulit saya juga tidak sekata dan kelihatan seperti Alien..
disebabkan itu saya lari dari mengunakan krim malam natasya, saya tidak mahu kulit saya menjadi semakin terhakis disebabkanya..
Siapa xsayang kulit wehh!!!!

selamat tinggal Krim Malam Natasya!!~~

Klik Update Terbaru: Episode 2 Jerawat

Hello Cuka Epal!
antara botol2 hasil dari pengunaan

semasa saya praktikal di UPM
saya dapat info dari saudara saya
kononya minum cuka epal mampu membuatkan berat badan kite turun..

saya pun excited nak cube
namun sebenarnya dia hanya memaintainkan berat badan saya..
tapi yang bestnya.. jerawat xnaik, dan jerawat yang tumbuh mula susut
saya buat research melalui google menyatakan
memang elok untuk jerawat..
saya siap apply buat tonner lagi..
tapi kene tahan dengan bau nye yang tajam.. boleh pedih hidung menahan bau kalau sapu kat muka.
malahan abang ipar yang ada gaot pon akan minum cuka epal ni kalau simpton2 gaot mula bermaharajalela.. xsampai sehari terus hilang rasa sakit...
dahsyat kan?

dulu saya guna yamama cuka epal dari arab, namus saya beralih kepada Bragg kerana ianya sangat tulin dan pekat, kite boleh lihat keladak2 di dalam botol apabila digoncangkan, namapon raw-unfiltered.
keladak2 yang banyak... pekat... harga pon xmahal.. dalam Rm18.00 shj

harus diminum dengan madu untuk cover rasa cuka epal yang WTF tu..

selain itu, selama seminggu saya makan ubat jerawat ni.
hanya seminggu.. malas nak consistent..


dan hasilnya..



still ada jerawat.. tapi xbanyak la mcm gambar mula2 tadi



hasil minum cuka epal..
syukur kerana ianya mengembalikan kulit saya..
serious saya xsuntik vitamin C atau Collagen..
hahaha berazam nak buat tapi xnak la kot...

sebulan saya ambil masa untuk menangalkan sun burn di badan dan muka..
siap pakai whitening soap untuk mandian
duduk di KL kulit saya akan selamat.. insyaallah.. 

saya masih tercari-cari krim jerawat yang sesuai..
saya cube T3 langsung haram
Oxy pon menyusahkan sebab baju turun warna
sehinggalah saya lihat ade makhluk ni (manusia actually)
pakai satu krim yang membuatkan muka yang penuh jerawat hilang..
so saya tercari-cari
sangat murah dan effective.
cepat kesanya


maxi-peel
jangan main2 duta produk ni adalah
Marian Rivera tau..

sangat berkesan.
cuma letakan di mana2 tempat jerawat, serta merta jerawat akan susut
dan bekas jerawat akan hilang
sehingga sekarang saya masih mengunakanya
harga pon murah
dalam RM 10.


dalam masa yang sama juga saya pakai Nivea.
saya sukakanya

Dengan pemakaian produk untuk luaran
dan minuman kesihatan untuk dalaman
alhamdulilah kulit saya sihat
bersyukur sangat2


kan kan kan
saya ingin kongsikan rahsia saya dan tips menghilangkan jerawat dan parut jerawat dengan mudah. secara luaran dan dalaman.

bayangkan kalau kite ade kulit yang sihat,
confident level akan tinggi untuk berjumpa dengan client
berbual bersama teman atau jumpa mata ayer nak dating sekalipon.




anda nilainya sendiri
(ceh!! haram macam iklan.. )



jerawat kurang
tiap bulan mesti ade jerawat.. tapi dalam 1 atau 2 sahaja

contohnya
raya baru2 ni, jerawat mendominasi di bahagian dahi .. black spot atas skali

normal lah.. kalau xtumbuh jerawat langsung nanti
dikatakan kulit plastik pulak.
kan kan kan



gambar kemiangan sebagai penutup cerita

ingat petua saya:
cuka epal diminum dan dijadikan sebagai toner
krim jerawat maxi peel (sapu ditempat jerawat shj)

selamat mencube!
Assalamualaikum
:)

Klik Update Terbaru: Episode 2 Jerawat

23 comments:

  1. haah laa krim ni ade jual kt mnae saje?

    ReplyDelete
  2. Assalam.

    Qia..sue pun ada masalah jerawat..tapi nak cari di mana cuka epal dan maxi peel tu? T_T

    <3,
    susue

    ReplyDelete
  3. guna vitamin e pon boleh kurang jerawat..boleh wat masker dan dimakan ;) mmg kesannye superb! jerawat pon tak berani nak naik dah..kulit pon cantik. ^_^

    irsyahealthyhouse.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Maxi peel tu nak cr kat mana..

    ReplyDelete
  5. Sy ad jual krim maxi peel.rm 10 blm termasuk postage. :) bleh msg sy jika bmnt 0193956496

    ReplyDelete
  6. Nk cube krim tu..kt mane je jual..kdai2 jamu ke
    D

    ReplyDelete
  7. cuka epal? tak pernah dengar lagi pasal dapat hilangkan jerawat but why not give it a try kan hehehe saya pun nak cuba la mana tau menjadi dan dapat kulit cantik heeee

    ReplyDelete
  8. Akak baru cuba cuka epal + madu dlm seminggu..dan dpt rasa jerawat dah makin kurang....dan masalah ke tandas pun dpt diatasi...mulai hari ni...nak buat toner plak...and nak p cari maxi-peel tu...

    ReplyDelete
  9. Salam..nk try teknik ni....perlu minum brapa gelas @ sudu..utk 1 hari..

    ReplyDelete
  10. Nice share. But please be careful even if you use natural remedy (cuka etc). I want to share some tips: Cara untuk menghilangkan adalah :
    - Menggunakan obat anti jerawat untuk membunuh bakteri dan menghentikan peradangan
    - Menggunakan eksfolian untuk menyingkirkan kulit mati
    - Menggunakan sunblock supaya tidak meninggalkan noda akibat kulit yg terkena matahari
    - Do facial mask
    - Pola hidup sehat untuk menyingkirkan kotoran dari dalam tubuh
    More tips : cara menghilangkan jerawat

    ReplyDelete
  11. jadi krim natasha membahaya kan kulit ke ?

    ReplyDelete
  12. https://www.facebook.com/sahiza.mohd
    ada jual maxi peel

    ReplyDelete
  13. Salam, pada yang nak bertanya beli kat mana maxi peel satu set ORIGINAL...
    sila dapatkanya di fb: https://www.facebook.com/sahiza.mohd
    sila PM saya kat FB, maaf dah jarang update blog.

    p/s: toner dia sangat kuat dan lebih kuat berbanding oxy... sedap tenyeh kat jerawat yang baru naik especially kat jerawat yang dah luka kene picit...

    selamat membeli. :)

    ReplyDelete
  14. thanks...sy pun ada masalah yg sama...dulu sebulan sekali akan naik seketul dua ja....tapi sekarang, sebulan byk sgt naik....lepas kering 2-3 jerawat, naik pulak jerawat yang baru...yang lama still berbekas, naik lagi yang baru....dah tak tau nak buat apa..pernah dengar pasal apple cider vinegar ni....tapi tak pernah try pun..huhu...malam ni nak kena try...hee...thanks again ^^

    ReplyDelete
  15. yanag mana nak beli maxippel tu sila pm ke facebook saya yer
    produk kecantikan sahiza

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
    Menghilangkan Bekas Jerawat
    .

    ReplyDelete
  18. kat lazada ngan 11street ada. boleh banding harga masa nak beli.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...