SLIDE1

Thursday, October 1, 2015

Episode 2: Tips Hilangkan Jerawat dan Parut Jerawat dengan mudah dan murah.



Assalamualaikum dan apa khabar semua pembaca, diharap semuanya sihat dan cantik.

Sebelum ini saya ada menulis mengenai cara hilangkan jerawat dan parut jerawat dengan kaedah yang menjimatkan dan alami, sila klik link: Hilangkan Jerawat dan Parut Jerawat dengan mudah dan murah.

p/s: CUKA EPAL memang bagus, bukan untuk jerawat sahaja, akak saya yang gout boleh hilang bisa dan surut bengkak, mak saya punya kencing manis dari bacaan 28 turun jadi 10, lawas berak sebab agent detox dimana ianya akan flush out toxin dari badan (toxin keluar maka jerawat pon akan kurang). I recommend u guys to make it as your supplement daily routine since ianya sunah dan sangat baik, bukan hanya untuk jerawat tapi untuk kesihatan dalaman. (Jenama Brag susah dah nak dapat!!!)


Berbalik semula kepada cerita jerawat saya, tahun 2014 ketika sebulan sebelum puasa, jerawat saya naik macam cendawan, lagi scary dari gambar jerawat yang dulu(episode 1). Saya sertakan gambar dibawah:





AMARAN KERAS!!!
JANGAN MUNTAH PULAK TENGOK REVIEW NI!!!


Ketika Jerawat naik mendadak, ada tiga perkara yang saya assume kenapa berlakunya masalah ni:

1.   Ketika itu saya memelihara kucing siam dan 4 ekor anak kucing, kami tidur sebilik dan sekatil, jadi saya rasa bahawa saya alah pada bulu kucing tersebut.

2.   Resdung: tapi kenyataan ini tak kukuh sebab saya rasa sebelum ini okay je

3.  Vitamin C + Collagen+Placenta injection: at first I inject memang muka sangat moist, tapi lama kelamaan kelembapan tu tahap teruk macam berminyak sangat. Jadi mungkin liang pori banyak tersumbat dengan kekotoran.

Kucing saya, tapi dah tak ada lagi... Mak sakit buah pinggang ada infection kalau dekat dengan kucing. Letak kat kampung tapi semua anak kucing kene curi.


Injection yang saya pernah buat, Sekarang tak buat dah, kalau sayang buah pinggang, jauhkan lah.


Sebab-sebab yang tertera diatas menjadikan masalah jerawat saya tak berkesudahan, bila mati  jerawat yang ni tapi akan tumbuh banyak jerawat dibahagian lain. Seperti jangkitan dan merebak, harapan dan confident memang tipis. Musuh kat office usah cakap la asyik dok peril tu perili ni, bos pon siap offer nak bawak pergi treatment. MEMANG MALU SANGAT!!! Nak tutup dengan make-up pon still xboleh sebab parut dia macam kudis, macam chicken pox pon ada. Jom tengok gambar lagi:






cover dengan makeup pon tak boleh, parut kudis memang susah nak cover.



Mesti korang nak tengok muka aku sekarang kan?
jom usha sama ada parut hilang atau tak!
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

TADAAAAA!!!

Jerawat dan bekas jerawat dah hilang, kalau ada pon hanya 2 atau 3 ketul masa period.

APA KAEDAH yang saya lakukan? Macam mana kulit jadi normal semula tanpa bekas jerawat? Murah ke? Kalau nak tahu, korang kene gigih baca karangan aku ni:

Masa mula2 kene, Just Pakai produk biasa untuk hilangkan jerawat, oxy dan olay, tapi still naik semakin mendadak, whitehead boleh rasa disekitar T-zone dan sanagat kasar, whitehead boleh Nampak ketara. 
I still continue injection vitamin c and placenta, saya ingatkan mende ni dapat kurangkan parut atau jerawat, tapi keadaan makin buruk. Habiskan sekotak terus stop consume. Pandangan saya, mungkin sebab muka terlalu lembab, sampaikan liang roma terperangkap dengan kotoran dan minyak sera berjerawat. 
After stop injection, still jerawat naik merebak.
I try traditional and natural alternative, I apply kulit kayu manis/serbuk kayu manis pada muka. Memang tak tahan, pedih sangat, ianya buatkan kulit jadi merah dan segar, luka jadi kecil tapi tidak terlalu ketara dan progress sangat slow. I tak tahan nak pakai setiap malam sebab rasanya pedih macam kene simbah asid (mcm aku penah rasa pulak kene simbah asid), Perlukan sesuatu yang cepat utk recover. 
basahkan anak lesung batu, kikis kulit kayu manis tadi dan terus tepek kat muka, nak cepat beli terus serbuk kulit kayu manis, dan sila tahan pedih


dah macam sakai dengan kayu manis.
Setelah stop injection, saya consume K-colly, tapi pengambilan tidak terlalu kerap, maybe seminggu sekali je consume sebab masih fobia dengan whitening injection, I takut k-colly pon akan beri kesan sama.

Saya cari cuka epal jenama Brag, memans suah nak dpt, kecewa sangat2. Jadi saya ambil alternative lain, saya amalkan pati delima. Tapi tak efektif dan pekat macam jenama Brag, kecewa weh!!!kadang2 cuka delima pon okay, tapi still xmacam cuka epal brag!
 
Konsep Jerawat berleluasa adalah disebabkan oleh toxin banyak dalam badan, jadi untuk flush out toxin saya perlu minum air detox lemon, air green tea dan pati delima. 

Untuk kulit muka, saya pakai cream maxi peel, tapi memang taka da effect. Jerawat kali ni memang MAHA DEGIL. 
And finally, Alhamdulillah…. Still consume maxi peel brand, tapi kali ni I hanya apply TONER diseluruh kawasan jerawat dengan tisu muka. ALHAMDULILLAH, process dia sungguh cepat. JERAWAT MEMANG MATI. (lihat gambar produk kat bawah) 
ambil gambar kat google 
Tapi masalahnya, maxi peel toner hanya mematikan jerawat dengan efektif, bukan memberhentikan pertumbuhan jerawat dari terus merebak. Jerawat saya masih teus merebak. 
Tiba-tiba terdetik nak pakai Avon (lihat gambar produk kat bawah), pakai yang botol oren sahaja. Ada kandungan asid yang memang bagus nak bunuh pertumbuhan jerawat. I pakai produk Avon ni berselang-seli dengan toner Maxi Peel. Memang jerawat habis mati tak naik langsung. Jangan Tanya I pakai macam mana, sebab I main letak je kat muka, tenyeh tenyeh kasi hilang.
Produk avon untuk jerawat
Now process baik pulih parut sahaja dengan hanya menggunakan produk avon yang berwarna oren tu. (p/s: produk tu dah taka ada, da stop pengeluaran)
Selama 3 Bulan juga proses matikan jerawat, dan 3 bulan process buang parut. Lama tuh journey saya, tapi memang berkesan..

Selamat membaca dan melihat review saya, saya ni tak jual produk pon, tapi memang suka kongsi masalah dengan orang ramai, nanti mana tau goole jerawat bersepah dengan gambar muka aku, glamour sikit. Selamat mempunyai kulit cantik semuanya.

P/s: Kalau nk fast respon, PM kat FB (Qia Dulkadir) atau IG (qya_dul)


 Terima Kasih kerana membaca, Sayang Korang!

2 comments:

  1. terimakasih atas informasinya gan, saya mencari informasi tetang jerawat yang selalu mengganggu penampilan wajah.
    Menghilangkan Bekas Jerawat
    .

    ReplyDelete
  2. dear,wssp i. i boleh tolong u hilangkan jerawat even u period sampai tak ada masalah jerwat. lagi wssp 0139661422. u mixing white xsesuai u.. serius

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...